••• کتول میدرخشد •••

از شما دوست عزیز میخوام که در صورت استفاده از مطالب وبلاگ حتما نام وبلاگ را به عنوان منبع ذکر نمایید.ممنونم.

••• کتول میدرخشد •••

از شما دوست عزیز میخوام که در صورت استفاده از مطالب وبلاگ حتما نام وبلاگ را به عنوان منبع ذکر نمایید.ممنونم.

تشخیص هویت با چهره و تپش قلب

این مقاله سومین مقاله از سری مقالات امنیت و بیومتری است. در دو مقاله "تشخیص هویت با اثر انگشت" و "تشخیص هویت با کف دست و رگ‌ها" به طور مفصل آن روش های را توضیح دادیم. دراین مقاله می پردازیم به چگونگی تشخیص هویت از روی چهره و تپش قلب.

 

تشخیص دو بعدی چهره
تشخیص هویت با چهره و تپش قلب

در هر چهره مشخصات چانه، دهان، بینی، چشم و پیشانی، منحصر به فرد هستند. اما برای تشخیص هویت از روی چهره برخی عوامل مانند ریش و سبیل، عینک و زاویه تابش نور، کار را دشوار می‏کنند. از همین رو، سیستم ما باید این اطلاعات قابل تغییر را حذف کرده و روی ویژگی‏های ثابت هر چهره متمرکز شود. افزون بر این، باید هنگام پردازش به حالت چهره (شاد، غمگین و ...) نیز توجه داشت برای رسیدن به یک نتیجه قابل اطمینان در تشخیص چهره، دو روش وجود دارد:


 



ادامه مطلب ...

تشخیص هویت با کف دست و رگ‌ها

در مقاله قبلی با عنوان "تشخیص هویت با اثر انگشت" سه روش جاری و متداول اسکن کردن اثر انگشت را توضیح دادیم.

این مقاله به شرح روش هایی می پردازیم که از ویژگی های منحصر به فرد کف دست برگرفته شده اند. ویژگی هایی مثل هندسه کف دست و شکل رگ‌ها!

 

ژئومتری دست
تشخیص هویت با کف دست و شکل رگ‌ها

در تشخیص هویت از روی ژئومتری دست هم از یک دوربین CCD برای ثبت نقاط کلیدی دست استفاده می‏شود. در این روش تصاویر دست از بالا و از کنار به دست آمده و مورد پردازش قرار می‏گیرد. در طی این پردازش، نقاط و خط‏هایی روی تصویر فرض می‏شود. از این نقاط و خطوط برای اندازه‏گیری طول، پهنا و ضخامت هر یک از انگشت‏ها استفاده می‏شود. سپس سیستم تشخیص هویت این داده‏های را در یک بانک اطلاعاتی ذخیره می‏کند تا بعداً داده‏های ورودی برای شناسایی شخص با آنها مقایسه شود.

 

 

اسکن کردن رگ‏ها

حالت رگ‏های هر شخص مانند اثر انگشت او یک ویژگی منحصر بفرد است. وضعیت رگ‏ها حتی میان دو دوقلوی همسان هم ناهمسان است.

ادامه مطلب ...

تشخیص هویت با اثر انگشت

روش‏های شناسایی بیومتریک از روی انگشت، چهره یا عنبیه چشم، راه موثری برای تامین امنیت دستگاه‏های کامپیوترهای سرویس دهنده است. در این سلسله مقالات با هم برتری و کاستی‏ها و همچنین چگونگی کارکرد روش‏های بیومتریک را می‏بینیم.

اثر انگشت

اگر نظر کارشناسان را بپذیریم باید بگوییم که دوران ورود به سیستم‏های کامپیوتری از طریق وارد کردن گذر واژه‏های ساخته شده از حروف و ارقام از راه صفحه کلید به سر آمده. در آینده از برخی ویژگی‏های بدن که تغییر نمی‏کنند مانند اثر انگشت، چهره، چشم، صدا یا دست‏خط برای شناسایی کاربر و تعیین صلاحیت او برای کار با سیستم‏های کامپیوتری استفاده خواهد شد. هدف از این کار بالاتر بردن امنیت سیستم‏ها و جلوگیری از دسترسی کاربران غیر مجاز است. اما از این روش‏ها نه تنها برای تامین امنیت سیستم‏های کامپیوتری بلکه برای افزایش ایمنی شرکت‏ها و مکان‏ها نیز استفاده می‏شود. روش‏های کنونی تشخیص هویت مبتنی بر کارت‏های شناسایی دیگر مناسب نیست و بسیار نامطمئن است. از این گذشته این روش‏ها هم نیروی انسانی و هم زمان زیادی می‏طلبد این کاستی‏ها را می‏توان با کمک روش‏های تشخیص هویت بر طرف کرد. چون این روش‏ها نه تنها درستی داده‏ها را بررسی می‏کنند بلکه می‏بینند آیا این شخص صاحب واقعی این مشخصات است یا نه.

این روش‏ها نه تنها درستی داده‏ها را بررسی می‏کنند بلکه می‏بینند آیا این شخص صاحب واقعی این مشخصات است یا نه.



ادامه مطلب ...